Kratak pregled naših usluga iz područja ginekologije i porodništva

Hormonsko nadomjesno liječenje (HNL)

Menopauza je posljednje fiziološko krvarenje iz maternice. Dijagnoza se postavlja retrogradno nakon perioda od 6 do 12 mjeseci izostanka krvarenja. Prosječno se javlja između 45 i 50 godine života.

Klimakterij je životno razdoblje žene u kojem se postupno gasi te potpuno prestaje hormonska aktivnost jajnika. Postupno se javljaju i klimakterične tegobe zbog kojih se većina žena i javlja ginekologu.

Valovi vrućine i znojenja javljaju se u više od 75% žena te ozbiljno narušavaju kvalitetu života. Žena je emocionalno labilna, česte su promjene raspoloženja, tjeskoba i depresija. Koža postaje tanka, suha, nokti krhki. Suhoća rodnice uzrokuje bolne odnose, češće su recidivirajuće uroinfekcije. Kosti postaju krhke i lako lomljive, raste pojavnost infarkta i moždanog udara u žena.

Dužnost je svakog ginekologa da eventualno prevenira sve te promjene te da svaku ženu upozna s prednostima i nedostacima hormonskog nadomjesnog liječenja.

Hormonsko nadomjesno liječenje, kao što samo ime kaže, služi da bi se nadoknadili hormoni koji organizmu nedostaju, odnosno hormoni koje je organizam prestao proizvoditi. U ginekologiji to znači nadomještanje hormona koje su prestali proizvoditi jajnici, dakle estrogena i/ili progesterona. Nadomještanje prirodnih hormona pomaže ženama da lakše podnesu klimakterične tegobe, ponajprije valunge i noćno znojenje, ali i drugih brojnih psihosomatskih posljedica koje uzrokuje nedostatak ovih hormona.

Ovakav način liječenja dosad je pomogao milijunima žena da lakše prebrode promjenu i očuvaju zdravlje. No, HNL nije nužno najbolji odgovor za svaku ženu u klimakteriju. Prije početka uzimanja HNL potrebno je utvrditi smetnje, izmjeriti tjelesnu težinu, krvni tlak, učiniti ginekološki pregled s PAPA testom, ultrazvukom odrediti debljinu sluznice maternice, učiniti pregled dojki i mamografiju.

Kada, kome i kakve preparate preporučiti, ovisi o mnoštvu čimbenika. Kao i svaka druga terapija, tako i umjetno nadomještanje prirodnih hormona ima svoje negativne strane. Za savjete i preporuke o korisnosti i štetnosti HNL svakodnevno vam stoje na usluzi iskusni ginekolozi iz našeg tima. Svaki će liječnik pacijentici dati podrobne informacije te svaka žena mora znati koji je rizik ako se HNL ne primjeni te koji je rizik ako se HNL primijeni.

Odluka ipak i dalje ostaje na svakoj pojedinoj pacijentici, da sama procijeni koliko joj opisane tegobe narušavaju kvalitetu života, da procijeni kolika je mogućnost da oboli od osteoporoze te da se tada, nakon učinjenih potrebnih pretraga, odluči ZA ili PROTIV hormonskog nadomjesnog liječenja.

Kratak pregled naših usluga iz područja ginekologije i porodništva - Sve
GINEKOLOGIJA I PORODNIŠTVO