Obavijest o privatnosti podataka za pacijente
Affidea je pružatelj medicinskih usluga s visokim etičkim standardima. Naziv "Affidea" (ovdje i u nastavku teksta "mi" ili "nas" ili "naše") odnosi se na pravne osobe u Republici Hrvatskoj koje su dio internacionalne grupacije Affidea Diagnostics B.V., i to:
- Poliklinika Maja i Krešimir Čavka, Jordanovac 99, Zagreb, OIB: 71844995415
- Poliklinika Sveti Rok M.D., Vukovarska 284, Zagreb, OIB: 28842147765
- Poliklinika Eljuga, Bukovačka cesta 121, Zagreb, OIB: 75638154676
- Poliklinika Vita, Matije Gupca 93, Šibenik, OIB: 06098806804
- Poliklinika dr. Kalajžić, Moliških Hrvata 4, Split, 52021264667
i povezane zajedničke voditelje obrade, na prvom mjestu Affidea BV iz Nizozemske, Vijzelstraat 68, 1017HL Amsterdam.
Vaš kontakt je naš Službenik za zaštitu podataka u Hrvatskoj. Kontaktne informacije možete pronaći u odjeljku 9.
Pravne osnove za obradu vaših osobnih podataka
Obvezujemo se štititi vaše osobne podatke prilikom njihove obrade, kako to propisuje uredba o zaštiti osobnih podataka (GDPR), zakonski i podzakonski propisi. Naši medicinski stručnjaci podliježu i profesionalnoj i ugovornoj obvezi povjerljivosti.
1.1. Nužno je da koristimo vaše osobne i zdravstvene podatke kako bismo vam pružili traženu medicinsku uslugu
Obrada vaših osnovnih osobnih podataka (npr. ime i kontakt podaci) nužna je radi zakazivanja vašeg termina i pružanja potrebnih zdravstvenih usluga. Ugovor o pružanju zdrastvene usluge predstavlja pravnu osnovu za obradu vaših osnovnih osobnih podataka.
Vaši zdravstveni podaci obuhvaćaju informacije vezane uz vaše zdravlje (npr. informacije o traženoj dijagnozi/terapiji i naša procjena zdravstvenog stanja).
Affidea je podložna pravnoj obvezi obrade i posebno čuvanja vaših zdravstvenih podataka (vidjeti stavak 3. i Prilog 1 za dodatne informacije).
Ako se nalazite u iznimnom ili životno ugrožavajućem stanju dok ste prisutni u jednom od naših centara, koristit ćemo vaše zdravstvene podatke radi očuvanja vašeg zdravlja i dobrobiti, na temelju zaštite vaših životnih interesa.
1.2. Stalno unapređujemo naše usluge
U Affidei uvijek tražimo bolje načine za pružanje naših usluga.
- Ankete o zadovoljstvu pacijenata
Smatramo da su povratne informacije o vašem iskustvu kao našeg pacijenta ključne kako bismo bolje služili našim pacijentima. Stoga vas pozivamo da sudjelujete u našem anketnom istraživanju zadovoljstva i unaprijed vam zahvaljujemo na vašim komentarima. Sudjelovanje je dobrovoljno i neće utjecati na našu uslugu prema vama. Ako želite, suzdržat ćemo se od kontakta s vama.
- Statistička analiza agregiranih podataka
Namjeravamo analizirati neke od vaših osobnih podataka na agregiran način kako bismo dobili vrijedne statističke informacije za naše prodajne i marketinške timove, na primjer, kako bismo razumjeli koje usluge najviše zanimaju u određenim regijama. Ako želite, isključit ćemo vaše podatke iz naše analize.
- Osiguranje kvalitete
Smatramo da je ključno učiti iz neplaniranih događaja koji se događaju u našim klinikama. Bilježimo i analiziramo skore povrede osobnih podataka (situacije koje su spriječene) te događaje koji mogu rezultirati štetom bilo koje vrste kako bismo osigurali zdravlje i sigurnost. Ograničavamo takvu obradu podataka pacijenata na nužan opseg i obično ne koristimo izravno identificirajuće osobne podatke u tu svrhu.
- Usluge zakazivanja termina i davanja informacije putem call centra
Namjeravamo snimiti Vaš poziv upućen našim pozivnim centrima u svrhu obuke radnika, rješavanja reklamacija i praćenja kvalitete usluge koju pružamo. Pratimo pozive i obučavamo naše radnike na temelju njihovog učinka tijekom razgovora s Vama. Ako se tijekom poziva dogodi bilo kakav problem s vezom ili je Affidei dostavljen prigovor u vezi s ostvarenim kontaktom, moći ćemo preslušati snimku i dati Vam najbolji mogući odgovor na opisanu situaciju. Ako želite, nećemo snimati vaš poziv i to neće utjecati na naše usluge prema vama.
Sve navedeno u ovom odjeljku radimo iz našeg legitimnog interesa u svrhu poboljšanja kvalitete pružanja zdravstvene usluge. Pogledajte stavak 7.6. o vašem pravu na prigovor.
1.3. Ako želite, možete nam pristanak za sljedeće dodatne obrade vaših osobnih podataka
Označavanjem odgovarajućeg okvira u dijelu "Vaša izjava o zaštiti podataka" možete dati pristanak na sljedeće bez dodatnih troškova. Ako ne želite dati pristanak, to neće imati utjecaja na medicinske usluge koje vam pružamo.
- Obavještavanje o mogućnostima sudjelovanja u kliničkim istraživanjima
Affidea se zalaže za unapređenje zdravstvenih usluga i napredak medicinske znanosti. Imamo pouzdane partnere koji pomažu farmaceutskim tvrtkama ili proizvođačima medicinskih uređaja u provođenju kliničkih istraživanja uz strogo poštivanje svih primjenjivih zakona. Ako biste bili zainteresirani za sudjelovanje u takvim kliničkim istraživanjima, rado ćemo vas informirati o onim istraživanjima koja potencijalno odgovaraju vama (na temelju zdravstvenih podataka koje čuvamo o vama). Mogli bismo koristiti sve dostupne komunikacijske kanale kako bismo vas kontaktirali. Vaš pristanak ne znači odobrenje za otkrivanje vaših podataka trećim stranama, niti odobrenje za korištenje vaših podataka u određenoj kliničkoj studiji - to zahtijeva poseban informirani pristanak od vas, ako izrazite daljnje zanimanje nakon naše početne informacije o prilici.
- Anonimizacija Vaših podataka radi unaprjeđenja medicinskih usluga
Obvezali smo se neprestano unaprjeđivati medicinsku znanost i doprinositi istraživačkim i razvojnim naporima, bilo da ih vodi Affidea i/ili treće strane (uključujući, ali ne ograničavajući se na bolnice, sveučilišta i zdravstvene osiguravatelje). Istraživanje i razvoj odnose se na rad na inovacijama, uvođenju i poboljšanju proizvoda, postupaka te pružanju pristupačne zdravstvene skrbi. To uključuje niz istraživačkih aktivnosti s ciljem poboljšanja postojećih proizvoda i postupaka ili razvoja novih proizvoda i postupaka. Ljubazno vas molimo za podršku u vidu vašeg dopuštanja da anonimiziramo primjerak vaših osobnih podataka tijekom razdoblja čuvanja određenog zakonima (vidi stavak 3.). Skup podataka podložan anonimizaciji uključuje zdravstvene podatke koje prikupljamo kada vam pružamo našu medicinsku uslugu. Skup podataka obuhvaća i vaše osobne podatke koje smo prikupili u prošlosti i osobne podatke koje prikupljamo u budućnosti ako koristite naše medicinske usluge. Sukladno stavku 7.1, imate pravo zatražiti pristup svojim osobnim podacima. Anonimizacija osobnih podataka sastoji se od postupka primijenjenog na osobne podatke (ili skup osobnih podataka) koji onemogućava osobi koja koristi anonimizirane podatke da identificira osobu na koju su se izvorno odnosili ti osobni podaci. Na taj način ostajete anonimni kada se koriste vaši anonimizirani podaci. Željeli bismo koristiti vaše anonimizirane podatke u svrhe istraživanja i razvoja, obrazovne, statističke i komercijalne, ili ih dijeliti s drugima, s ili bez naknade za nas. Pažljivo biramo partnere i metode anonimizacije kako bismo smanjili rizike povezane s korištenjem vaših anonimiziranih podataka.
- Kontaktiranje u marketinške svrhe
Željeli bismo vas obavještavati o našim najnovijim ponudama zdravstvenih usluga i željeli bismo vas moći kontaktirati u tu svrhu (e-marketing). Osim toga, ako to želite i date svoj pristanak, možemo vam slati personalizirane promocije, uključujući podsjetnike na preglede kada je vrijeme za ponovni preglede. Upotreba vaših osobnih podataka u svrhu slanja personaliziranih promocija smatra se profiliranjem (vidi odjeljak 8 za dodatne informacije). Ako kasnije promijenite svoje mišljenje, možete povući svoj pristanak(e) u bilo kojem trenutku, besplatno, i to neće utjecati na zdravstvenu uslugu koju od nas primate. Možete povući svoj pristanak kontaktiranjem našeg Službenika za zaštitu podataka (kontakt podatke možete pronaći u odjeljku 9 u nastavku). Imajte na umu da povlačenje vašeg pristanka neće utjecati na zakonitost obrade temeljene na vašem pristanku prije njegovog povlačenja.
- Slanje medicinske dokumentacije
Na temelju Vašeg posebno izraženog naloga, Vaše nalaze i snimke možemo poslati na Vašu e-mail ili poštansku adresu, prekoelektroničkog servisa ili predati osobi koju posebno odredite. Ako naknadno promijenite mišljenje, možete povući ili promijeniti svoj nalog i to ni na koji način neće utjecati na zdravstvene usluge koje primate od nas.
2. Podaci koje obrađujemo
Tijekom vašeg poslovnog odnosa s Affideom, dobivamo vaše osobne podatke iz tri izvora: (1) od vas, (2) od drugih i (3) iz naše medicinske djelatnosti.
(1) Kako bismo vam pružili medicinsku uslugu, tražimo od vas osnovne osobne podatke (posebno podatke za identifikaciju), podatke o plaćanju i osiguranju (podatke potrebne za plaćanje naše usluge) i zdravstvene podatke (posebno informacije o vašem zdravstvenom stanju). Ako odlučite podijeliti prethodne slike i medicinske izvještaje, pohranit ćemo ih i obraditi u našim sustavima u svrhu vaše medicinske dijagnoze i/ili liječenja. Ako dobrovoljno pružite kontaktne informacije vaših srodnika ili obitelji, ti će se podaci koristiti samo kada vas ne možemo kontaktirati ili u slučaju hitne situacije.
(2) Podatke o vama prikupljamo od drugih u sljedećim slučajevima:
a) Ako vas uputi drugi medicinski pružatelj usluga (obiteljski liječnik, liječnik specijalist ili bolnica), konzultirat ćemo tu osobu o vašem zdravstvenom stanju i/ili liječenju, ako je potrebno kako bismo utvrdili najprikladniju medicinsku uslugu za vas.
b) Ako medicinsku uslugu koju vam pružamo plaća zdravstveno osiguranje (bilo javno ili privatno), moramo prikupiti informacije o pokrivenosti od tog osiguravatelja kako bismo vam pružili medicinsku uslugu.
(3) Prilikom pružanja medicinskih usluga, stvaramo zdravstvene podatke o vama. Kao pružatelj zdravstvenih usluga, Affidea je zakonski obvezna pažljivo dokumentirati i čuvati te podatke. Za dodatne informacije o podacima koje obrađujemo, pogledajte Prilog ove obavijesti ili pitajte našeg Službeniku za zaštitu podataka ili djelatnika na prijemu pacijenata u poliklinici.
3. Koliko dugo čuvamo vaše podatke
Affidea čuva vaše osobne podatke onoliko dugo koliko je potrebno za pružanje naših zdravstvenih usluga i za poštivanje primjenjivih medicinskih, poreznih, računovodstvenih ili drugih zakonskih zahtjeva. Ako naša zakonska obveza čuvanja vaših podataka istekne, izbrisat ćemo ih ili anonimizirati. Affidea neće izbrisati vaše podatke ako postoji druga svrha obrade za zadržavanje tih podataka. Primjerice, u slučaju pravnih postupaka. Ako je tome slučaj, zadržat ćemo podatke onoliko dugo koliko je potrebno za tu svrhu obrade. U slučaju tužbi ili pravnih potraživanja, to će biti do završetka pravnih postupaka.
Za dodatne informacije o tome koliko dugo čuvamo vaše podatke, pogledajte Prilog ove obavijesti ili pitajte jednog od naših djelatnika na prijemu pacijenata u poliklinici.
4. S kime dijelimo vaše podatke
Za vrijeme trajanja Vašeg odnosa s Affidea, Vaše osobne podatke dijelimo s tri različite vrste primatelja: (1) s pružateljima usluga kojima dajemo upute, (2) s nezavisnim pružateljima usluga i (3) s osobama za koje nas zatražite da podijelimo podatke s njima.
(1) Affidea koristi pružatelje usluga (takozvani izvršitelji obrade podataka) kako bi nam pomogli u obradi osobnih informacija koje primamo i izrađujemo (primjerice prodavatelji medicinskog i financijskog softwarea i hardwarea, ugovoreni medicinski djelatnici). Izvršitelji obrade podataka djeluju za račun Affidea i u skladu s našim pismenim uputama.
(2) Vaše osobne podatke dijelimo s trećim osobama (tj. primateljima koji su nezavisni od nas) u sljedećim slučajevima:
a) Ako je to zakonom propisano.
b) Ako je to potrebno za izvršenje naše obveze prema Vašem ugovornom medicinskom djelatniku ili osiguravatelju.
c) Ako je to potrebno za zaštitu Vaših životno važnih interesa, Vaše zdravstvene podatke ćemo podijeliti i s drugim medicinskim djelatnicima.
Dijelimo samo one Vaše podatke koji su prijeko potrebni.
(3) Možete zatražiti da Vaše zdravstvene podatke pošaljemo Vašem uputnom ili obiteljskom liječniku. Ako od nas želite zatražiti da Vaše podatke podijelimo s nekim, ljubazno Vam savjetujemo da prije toga provjerite kako i zašto ta osoba uopće treba obrađivati Vaše osobne podatke. Djelatnost obrade nekog primatelja kao treće strane nalazi se izvan naše kontrole i odgovornosti. Ako želite da podijelimo Vaše zdravstvene podatke s drugim medicinskim djelatnicima, molimo Vas da od naših djelatnika na recepciji zatražite informacije o dostupnim sredstvima za takav prijenos podataka.
Za daljnje informacije o primateljima Vaših osobnih podataka molimo Vas da pročitate Dodatak ovoj obavijesti ili se obratite nekom od naših djelatnika na recepciji.
5. Međunarodni prijenosi podataka
Moguće je da ćemo morati dijeliti vaše osobne podatke s primateljima izvan Europskog gospodarskog prostora ("EEA"). Neke zemlje smatraju se prihvatljivim od strane Europske komisije i stoga se tretiraju kao da pripadaju EEA. Prije prijenosa vaših podataka izvan EEA (ili izvan Prihvatljive zemlje), vaši podaci se anonimiziraju ili štite, obično korištenjem Standardnih ugovornih klauzula odobrenih od strane Europske komisije. Prilog ove obavijesti sadrži informacije o stvarnim prijenosima podataka i mjerama koje koristimo, ako se podaci prenose u prepoznatljivom formatu.
Više informacija o Standardnim ugovornim klauzulama možete pronaći ovdje:
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_21_2847
Više informacija o prihvatljivim zemljama možete pronaći ovdje:
6. Čuvanje vaših podataka
Čuvanje vaših podataka sigurnima naš je prioritet. Vaši osobni podaci sigurno su pohranjeni od strane nas ili naših pažljivo odabranih pružatelja usluga. Kada naši pružatelji usluga obrađuju zdravstvene podatke u naše ime, zahtijevamo visok stupanj sigurnosti, što je također određeno pisanim ugovorom s njima. Osiguravamo da su vrlo stroge mjere zaštite na snazi kako bismo vaše osobne podatke sačuvali od gubitka, zloupotrebe te neovlaštenog pristupa ili prijenosa.
7. Čuvanje vaših podataka
Sukladno zakonodavstvu o zaštiti osobnih podataka, imate sljedeća prava:
7.1. Pravo na zahtijevanje pristupa Vašim osobnim podacima. To znači da imate pravo znati da se Vaši podaci obrađuju i imate pravo na pristup Vašim osobnim podacima koje mi obrađujemo i da Vam se da informacija o tome što Affidea radi s Vašim osobnim podacima.
7.2. Pravo na zahtijevanje ispravka Vaših osobnih podataka. To znači da imate pravo na to da se Vaši osobni podaci isprave ili pravo na pristup Vašim osobnim podacima koje mi obrađujemo i da Vam se da informacija o tome što Affidea radi s Vašim osobnim podacima.
7.3. Pravo na zahtijevanje brisanja Vaših osobnih podataka. To znači da imate pravo na brisanje Vaših osobnih podataka u specifičnim okolnostima ako ne postoji zakoniti razlog za nastavljanje obrade.
7.4. Pravo na zahtijevanje da zaustavimo obradu. To znači da možete zatražiti da 'blokiramo' obradu Vaših osobnih podataka. Vaš valjani zahtjev će značiti da nam je dopušteno čuvati Vaše osobne podatke, ali ne da ih dalje obrađujemo.
7.5. Pravo na prenosivost podataka. Ono Vam omogućuje pristup i ponovno korištenje osobnih podataka koje ste nam dali za svoje vlastite svrhe u okviru različitih usluga. Imate pravo na jednostavno primanje i prijenos Vaših osobnih podataka u elektroničkom obliku i imate pravo zatražiti nas da ih proslijedimo nekom drugom voditelju obrade.
Ako želite iskoristiti svoja prava ili želite dodatne informacije o svojim gore navedenim pravima, molimo Vas da se obratite nekom od naših djelatnika na recepciji ili da kontaktirate našeg službenika za zaštitu podataka (kontakt podaci su navedeni niže u tekstu).
8. Automatizirano pojedinačno donošenje odluka, profiliranje
Affidea ne obrađuje vaše osobne podatke za automatizirano pojedinačno donošenje odluka. Koristimo profiliranje (što znači automatsku obradu osobnih podataka koja se sastoji od upotrebe osobnih podataka za procjenu određenih osobnih aspekata koji se odnose na fizičku osobu) samo u dva slučaja:
(i) Ako nam izričito odobrite slanje personaliziranih promocija (vidi odjeljak 1.3 / B.). Jedina posljedica ove dozvole jest da ćete primati personalizirane informacije, ponude ili podsjetnike o medicinskim pregledima. Affidea ne koristi ovu marketinšku profilaciju za donošenje odluka o vama ili vašem medicinskom stanju.
(ii) Ako je čitanje dijagnostičke slike od strane liječnika radiologa podržano algoritmom (npr. u slučaju naknadne obrade slika magnetske rezonancije). Vaše medicinsko stanje uvijek se dijagnosticira uz sudjelovanje radiologa, ne postoji postavljanje medicinske dijagnoze samo pomoću automatske obrade dijagnostičkih slika.
9. Ako imate bilo kakvih pitanja
Ako imate bilo kakvih pitanja ili želite više informacija, slobodno se obratite našem Službeniku za zaštitu podataka (e-pošta: dpo.hr@affidea.com, poštanska adresa: Affidea, Banjavčićeva 11, Zagreb, telefonski broj: 00385954434497) ili pitajte jednog od naših djelatnika s prijema pacijenata za dodatne informacije. Ako niste zadovoljni načinom na koji obrađujemo vaše podatke, možete podnijeti prigovor nadzornom tijelu Agenciji za zaštitu osobnih podataka (AZOP). Kontakt podaci su Agencija za zaštitu osobnih podataka, e-pošta: azop@azop.hr, poštanska adresa: Selska cesta 136, 10000 Zagreb, telefonski broj: +385014609000. Ipak, nadamo se ćete se nama prvo obratite u slučaju da imate bilo kakav problem.
Zadnja izmjena: 2. veljače 2024.
Dodatak Obavijesti o privatnosti podataka za zdravstvene usluge koje pružamo
U nastavku možete naći dodatne informacije o tome s kim dijelimo Vaše podatke. Vaše podatke dijelimo s drugim primateljima samo ako je nužno potrebno
Primatelji podataka koji djeluju kao treće strane (djeluju neovisno od Affidea)
Dolje možete također naći dodatne informacije o vrsti podataka koje obrađujemo u razne svrhe (kako je navedeno u točki 1.1-1.3. Obavijesti) i razdoblju tijekom kojeg čuvamo Vaše podatke.
Osobni podaci koji se obrađuju